Om klubben

Dansk Hyrdehunde Klub (DHK) er en forening, hvor medlemmerne arbejder med og bruger hyrdehundene til det de er udviklet til, nemlig til arbejdet med får og kvæg.

Dansk Hyrdehunde Klubs formål er, gennem oplysning, træningstilbud og konkurrencer, at udvikle den arbejdende hyrdehund i Danmark.

• DHK afholder kurser i arbejdet med hyrdehunde og flere medlemmer tilbyder træning forskellige steder i landet
  • DHK arrangerer hyrdehundekonkurrencer for klasse 1, 2 og 3. Der arrangeres –løbende konkurrencer hele året fordelt i de forskellige klasser og over hele landet
  • DHK udgiver et medlemsblad, Hyrdebrevet, som udsendes til medlemmerne ca. 4 gange årligt.
  • DHK er affilieret med International Sheep Dog Society (ISDS) i U.K.
  • Derudover har klubben mange internationale samarbejdspartnere. DHK deltager bl.a. i det europæiske samarbejde omkring The Continental, som er det kontinentale europamesterskab.
  • DHK har medlemmer fordelt over hele landet. Du vil ofte kunne møde os ved landets dyrskuer, fåredage m.m., hvor vi giver opvisning i hyrdearbejdet. DHK er åben for alle som interesserer sig for arbejdende hyrdehunde.

Er du interesseret i at blive medlem kan du kontakte klubbens kasserer: <kasserer at hyrdehundeklubben.dk>. Eller du kan finde oplysninger om medlemskontingent og online indmeldelse på dette link. Bliv medlem.

Brochure om klubben kan findes her.

Du er meget velkommen til at komme og overvære vores konkurrencer. Entreen er gratis – se under “kalender” hvor du finder os næste gang.